Dag 19 - maandag 18 juni Vancouver Downtown

18 juni 2012 - Vancouver, Canada

Dit is dan echt onze laatste dag en nacht in Canada. Morgen nog een halve dag en dan stappen we weer op het vliegtuig naar huis.

Vanochtend veel te laat opgestaan en het ontbijt gemist in ons hotel. We hebben erg slecht geslapen en wij denken dat het komt door alle herrie om ons heen ipv de stilte en de rust. We hadden ons al voorgenomen om op de fiets Vancouver te gaan bezichtigen en we konden pas een fiets huren om 10:00 uur. Natuurlijk waren wij er pas rond 11:00 uur.

Na het ophalen van de fietsen zijn we gereden naar Stanley Park om daar even lekker rond te toeren. Het park ligt direct aan het water en dat geeft mooie uitzichten op de buitenwijken van Vancouver en wellicht plaatsen die wij niet kennen. Na een 15 minuten fietsen kwamen we allemaal borden tegen dat we maar 1 richting op mochten fietsen en 3 keer raden aan welke kant wij stonden............ We hadden inmiddels al een leuke route uitgestippeld, maar dit kwam ons niet zo heel goed uit. Toch hebben we doorgezet en door heel langzaam tegen het verkeer in te fietsen en meerdere malen te horen " you're going the wrong way" kwamen we tot aan het einde van Stanley Park. Hier bevond zich ook het Aquarium van Vancouver en hier zijn we dan ook een kleine 1,5 uur naar binnen geweest.

We waren net op tijd voor de dolfijnen show van 13:00 uur en dit was natuurlijk machtig om te zien. Hoe snel en wendbaar deze zoogdieren zijn en pijlsnel door het water gaan is werkelijk geweldig.

Vervolgens hebben we onze toer op de fiets doorgezet naar achtereenvolgens: Vancouver Harbour, Canada Place (conference), Gastown (zeer leuk en gezellig wijkje met veel winkels), Chinatown. Uiteraard zijn we hier en daar van de fiets gestapt  om even lekker rond te slenteren.

Inmiddels hadden we de helft van Vancouver Downtown al rond gefietst en onze laatste stop was in zicht en dat was Granville Island. Hiervoor moesten we over de Granville Bridge met 3 rijbanen zonder fietspad. Deze brug is zeker een meter of 400 lang en als je dan als enige fietser daar rond rijd is dat niet heel fijn...........

Gelukkig zijn we aan de andere kant heelhuids aangekomen en kwamen we aan op Granville Island. Het leek in eerste instantie zonde van onze tijd, maar gelukkig was dat niet het geval. Allemaal kleine, leuke winkels en veel gezelligheid. Dit alles was gesitueerd in een soort van grote overdekte bazaar.

We zagen eigenlijk wel op om weer terug over de brug te fietsen en gelukkig kwamen we onderweg de Aquabus tegen. Dit is een klein bootje waar je als voetganger of fietser op kan en naar de overkant gebracht kan worden. Hadden we dit maar op de heenweg geweten :):):):):).

Aangekomen aan de overkant hebben we nog een stukje langs de waterkant gefietst en rond 18:15 de fietsen weer terug gebracht. Hierna nog 15 minuten terug gewandeld naar ons hotel waar we ons lekker hebben opgefrist om vervolgens een hele grote schaal met nacho's te eten. We wilden de Nacho's samen delen om vervolgens allebei een hoofdgerecht te eten, maar de serveerster vertelde ons om nog even te wachten met het bestellen van het hoofdgerecht. Het was namelijk erg veel en vulde heel erg......Nacho's, Gesmolten kaas, Jalapeno's, olijven, tomaten en dit alles met Quacamole, Sour Cream en tomaten/uien saus.

En ja hoor........de serveerster had gelijk!! Dit was ons avondeten!

Na deze vullende maaltijd nog even door nachtelijk Vancouver gewandeld en nu op naar een welverdiende nachtrust en de laatste nacht in Canada.

Overigens is Vancouver een hele leuke stad om te verkennen. Helaas is het een beetje ver weg van Nederland om er een stedentrip van te maken, maar anders was het zeer zeker een aanrader......

Morgen de laatste blog...aaahhhhhhhhh

1. Jessica:
    19 juni 2012
    Ahhhhhh, laatste dag! Tja, aan alles komt een eind, dus ook aan jullie mooie reis! Maarrrrr, hij blijft als herinnering in jullie rugzak zitten! Enne... Hier is het ook leuk: binnenkort weer bootje huren? Kunnen we naar "wilde" koeien kijken en Molens tellen...:-)
    Nou luitjes, hele goede terugreis wens ik jullie toe! Tot snel!
    X Jes
  2. Hanny en Jan:
    Hoi,
    En wat moeten wij nou ??? Na het opstaan ging ik als eerste jullie blog lezen en buienradar bekijken want dat is ook iedere ochtend weer spannend of er ooit nog een zomer komt. Daarna las ik nog een keer jullie blog. Ik denk dat we hiervan wel moeten afkicken.
    Ik hoop dat jullie een goeie terugvlucht hebben en we wachten met spanning op jullie verhaal morgenochtend.
    Doeiiiiiiiiiiiiii
  3. Angela:
    19 juni 2012
    aan alles komt een einde, dus ook aan jullie reis helaas. we zullen inderdaad echt moeten afkicken, want iedere dag een blogje lezen was vaste prik hier, als jullie geen internetverbinding hadden waren we hevig teleurgesteld.
    een hele goede reis en tot snel!!!!

liefs van angela, arjan, eline, lieke en stijn
  4. Willy:
    19 juni 2012
    Leuk leuk leuk om al jullie verhalen te lezen.
    Goeie reis terug !!!!
    Liefs Willy