Dag 18 - zondag 17 juni van Victoria naar Vancouver

17 juni 2012 - Vancouver, Canada

Weer hadden we slecht internet gisteravond, downtown Vancouver, dat het geen doen was om iets te schrijven. Het lijkt wel alsof er dan te veel activiteit is op het wifi waardoor je er niet op komt. 's Middags deed de wifi het namelijk wel gewoon, dat is bijna het eerste wat we checken, internet en of we nog reacties hebben gehad. Het is namelijk niet zo dat alleen onze volgers iedere ochtend hopen op een berichtje, wij ook!!

Gisteren zijn we op tijd richting het centrum van Victoria gegaan na een aantal Facetime gesprekken met de familie Laan om Anja en Rogier te feliciteren met hun verjaardag en tot onze vreugde iedereen even te zien waaronder oma en Julia! Daarna ook nog met de familie Klink om onder andere ook onze andere nichtjes, Maud en Britt, even te zien.

Aangekomen in het centrum zijn we eerst gaan ontbijten in een bistro en hadden we een normaal ontbijt. Sanneke vers fruit met yoghurt en meusli en Hans een bagel met kaas en bacon en sla en tomaat. Daarna zijn we weer naar de Ierse pub gegaan om Potugal - Nederland te kijken, daarvan kan ik alleen maar zeggen dat het zonde van onze kostbare tijd in Canada is geweest!!!!!

We wilde om 15.00 uur de Ferry naar Vancouver hebben. De Ferry duurde ruim 1,5 uur en had weer prachtig uitzicht op allerlei eilandjes, echt weer super! De Ferry was ook mega groot. Gelukkig scheen de zon dus konden we de hele overtocht buiten op het bovendek doorbrengen. Om 18.00 uur kwamen we uiteindelijk aan op onze hotelkamer. We zitten echt downtown Vancouver. Morgen hebben we een hele dag. Er rijd hier een hop-on hop-off bus rond die je langs alle bijzondere plekken en bezienswaardigheden brengt. Deze wordt ons aangeraden door de receptioniste van het hotel. Echter hebben we het idee dat downtown Vancouver niet zo enorm groot is en denken we dat we de fiets gaan nemen als het weer een beetje meezit. Nog even gevraagd aan onze serveerster van het restaurant waar we hebben gegeten in Yaletown (een wijk met vrijwel alleen maar appartementen en veel restaurantjes), ze zei dat Vancouver met de fiets heel goed te doen is. Vancouver is qua verkeer ook " very bike friendly"

We hebben er zin in!!! Helaas is het wel echt onze laatste hele dag in Vancouver. Dinsdag om 16.00 uur lokale tijd vliegen we al weer naar huis!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hanny en Jan:
    Hallo vakantie gangers,
    jullie laatste dag alweer,we hopen dat jullie lekker kunnen fietsen door Vancouver en alle mooie dingen van de stad gaan zien.
    Groetjes van ons
  2. Bas Laan:
    Hey luitjes,

Geniet er nog even maximaal van!!! :))))

Bas
  3. Rita:
    18 juni 2012
    Super, een beetje met jullie " mee gereist" te hebben. Een hele goede terugreis. Dit is een ervaring om nooit meer te vergeten.
  4. Gail:
    Hoi Sanneke en Hans!
    Op de valreep een berichtje van mij. Hoewel jullie inmiddels alweer op de terugreis zijn, wil ik nog even zeggen dat ik genoten heb van jullie dagelijkse reisverhalen en foto's. Moge het onvergetelijke tijd zijn geweest, waarvan jullie nog lang nagenieten ~ maar dat kan haast niet anders!
    Liefs, Gail.
  5. anja laan:
    19 juni 2012
    Hoi Jongelui,
    Geniet nog van de laatste dag en ikm wewns jullie een prettige terug reis toe.
    Ik zal de reis verhalen gaan missen, heet eersate wat ik doe is kijken of er al iets binnen is, het geovel ook eenh beetje mee gereisd te hebben met jullie en dan nog de prachtige foto's.
    Tot woensdag.
    Liefts pa en ma Laan.
  6. anja laan:
    19 juni 2012
    sorry, voor de type fouten, net wakker, dus nog niet helemaal.
    Grt-jes.