Dag 16 - vrijdag 15 juni Tofino

15 juni 2012 - Tofino, Canada

Gisteravond lagen we al om 22.00 uur te slapen en we werden vanmorgen pas om 08.30 uur wakker. We hebben het idee dat we een beetje moe beginnen te worden van al dat reizen en al die indrukken en wandelingen enz.. Aangezien Sanneke gisteren al in slaap viel in de auto, en dat gebeurd echt niet snel......

We moesten een beetje haasten omdat we om 10.00 uur de boot wilde hebben voor de whalewatching tour. We hadden begrepen dat het laat in de middag zou gaan regenen dus wilde we in de ochtend om zeker te zijn dat we geen regen zouden krijgen. We gingen met een best snelle boot (ongeveer 450pk) de Pacific Ocean op. Allereerst kwamen we de zee otters, zeeleeuwen en zeehonden tegen. Vooral de zeeleeuwen waren gigantisch. Er zaten een paar enorme dikkerds op de rots, echt enorm!!! Wel heel leuk om ze in het wild te zien. Zee otters die lekker op hun rug lagen te dobberen.

Waar zeehonden en zee otters zijn, daar zijn over het algemeen ook Grijze walvissen en killer whales. Na een tijdje rondvaren op de best wel ruige oceaan kwamen we inderdaad in een soort baai een aantal Grijze walvissen tegen. Wat is dat cool zeg. Zo'n enorm beest in het water. En dan die staart, zo groot. We hebben ze niet helemaal gezien maar wel de rug en de staart, het is alsof er een monster uit het water komt.

Na dit avontuur hebben we de gids gevraagd wat we verder konden doen in de omgeving, wat we volgens hem moesten doen. Natuurlijk kwam hij met kayacken, surfen en hiking. Hij kon ons we een mooi hiking pad vertellen, bij Radar hill, een pad die niet als pad wordt aangemerkt en ook niet onderhouden wordt, maar het is goed te doen en aan onze schoenen te zien konden we dat wel hebben zei hij. Het pad komt uit op een privéstrandje. De man die ernaast stond zei dat ze dat normaal niet aan toeristen vertellen. We hebben besloten om het erop te wagen. Het was heftig maar wel heel gaaf!!! Op het eerste stuk hingen er zelfs touwen om naar beneden te kunnen en om vooral weer naar boven te komen. Verder was het heel drassig met veel bomen en boomstammen om overheen te klimmen. Regelmatig met je voet tot aan je enkels in de modder staan, over beekjes om uiteindelijk bij dat strand te komen. Super gaaf. Er was werkelijk helemaal niemand. Niet al te lang op het strand rondgelopen, uitgerust en afgekoeld want het werd al later en we moesten weer terug, maar dan omhoog. Dat is uiteindelijk makkelijker. Je komt beter omhoog op zo'n hindernisbaan dan dat je naar beneden moet. Omhoog kun je je beter vasthouden aan alle takken en bomen en trek je jezelf omhoog. Als je dan ook nog voet/poot afdrukken tegenkomt, wetende dat er wolven en cougars rondlopen dan ga je nog een stukje harder. Ondertussen hard praten met elkaar over eigenlijk niets, om de wildlife op afstand te houden, als die in de buurt is.

Dat was een heel gaaf avontuur, eenmaal boven bij de auto waren we kapot en gutste het zweet van ons af. Weer even uitgerust en toen begon het te regenen. Onderweg nog even gestopt bij een strandje om over het zand naar een eilandje te lopen. Eenmaal terug bij het hotel hebben we eerst onze schoenen afgespoelt en modderbroeken uitgetrokken. Daarna lekker gedoucht en gegeten in het café in het haventje bij het hotel.

Morgen gaan we naar Victoria waar we één nacht zullen verblijven. Daarna gaan we naar Vancouver!!!

1. Marco, Majella, Maud & Britt!!:
    Lieve Hans en Sanneke,

Heerlijk om jullie verhaal vol enthoussiastme weer te mogen lezen. Met kippevel heb ik jullie verhaal van vandaag gelezen, omdat het zo goed mee te beleven is en te ervaren is hoe jullie genieten. En de spanning van jullie tocht door de hindernisbaan, ik zie jullie al helemaal lopen, hard pratend vanwege de spanning..... De foto van gisteren, waar jullie met z'n tweetjes opstaan laat zo duidelijk zien dat jullie het naar jullie zin hebben! TOP!!

Nog lekker genieten!!

Liefs van ons
  2. Monique, Nico en Mandy:
    16 juni 2012
    Wat is het leuk om jullie verhalen te lezen en zo te kunnen volgen. Je ziet het al helemaal voor je. Het is geen wonder dat jullie moe beginnen te worden met alles wat jullie beleven en alle indrukken die je opdoet. Geniet er nog van.

groetjes van ons
  3. Hanny en Jan:
    16 juni 2012
    Wat geweldig om dit allemaal mee te maken,iets wat je nooit meer vergeet.
    We wachten met spanning de foto's af.

Gr. En kusjes van ons
  4. lijda:
    hoi Hans en Sanneke,

ik heb vanmorgen in 1 keer al jullie dagverslagen lezen, wow.
    dit is echt wel een super vakantie, die vergeten jullie nooit meer.
    ik ga jullie zeker de komende dagen volgen, heel veel plezier allebei!!!

groetjes
    Lijda