Dag 17 - zaterdag 16 juni van Tofino naar Victoria

16 juni 2012 - Victoria, Canada

Het begint nu allemaal wel op zijn einde te lopen. We zijn vanochtend vanuit een zeer regenachtig Tofino richting Victoria gereden. We zijn vertrokken rond een uur of 10 en dat komt met name door dat we allebei best wel moe beginnen te worden. Waar we de eerste week rond 7 uur wakker werden is het nu meestal tussen 8 en 9.

Het regende behoorlijk vanochtend en dat kom je zelfs in Nederland niet vaak tegen. De route hadden we de heenweg ook al gereden omdat er maar 1 weg naar de westkust loopt. We moesten dus weer meer dan honderd kilometer terug naar de oostkust over een 1 baans weg. Deze weg is best bochtig, maar goed te doen. Alleen nu regende het enorm en daar werd de weg niet beter van. Onderweg veel rotswanden waar bijna overal een behoorlijke waterval de weg op kletterde.

Voor het eerst hebben we ons ook enorm geergerd aan onze mede weggebruikers. Ze reden allemaal enorm langzaam en waar wij en iedereen gedurende de reis opzij gaat voor sneller verkeer waren er nu een stuk of 5 auto's die niet opzij wilde gaan. Hierdoor hebben we er bijna 2 uur over gedaan naar de oostkust.

Naar mate we steeds dichter bij Victoria kwamen werd het beter weer. Onderweg zijn we nog even bij een klein plaatsje gestopt en wel bij Chemainus. Dit plaatsje bestond bijna niet meer, maar doordat ze een groot gedeelte van dit dorp hebben beschilderd met muurschilderingen, zijn ze blijven bestaan. Het was een hele korte stop en best leuk om te zien.

Snel weer doorgereden en rond 3 uur waren we bij ons hotel (sandman). Hierna zijn we naar het centrum van Victoria gelopen en even lekker rond geslenterd. De regen had ons overigens alweer ingehaald. Iedere keer als wij een stad bezoeken gaat het regenen en als we ons in de natuur bevinden is er niets aan de hand. Natuurlijk heeft het tijdens onze natuur hike's ook geregend, maar dan maakt het eigenlijk niet veel uit.

Victoria is een mooie stad en doet wat Engels aan. Alleen veel minder in het echt dan op alle brochures. Ondanks dat toch nog een mooie stad om even doorheen te lopen.

We hebben even heerlijk gegeten bij een Irish Pub ( zou Jan/pa ook erg leuk vinden ) en daarna weer lekker naar het hotel.

Morgen nog de onmogelijke wedstrijd kijken en dan op weg naar de laatste stop; Vancouver. Onderweg hopelijk nog wat walvissen spotten vanaf de ferry.............

1. Karin:
    17 juni 2012
    Op zoek naar info voor onze trip naar Canada in september kwam ik jullie reisverslag tegen. Heel leuk om te lezen, zeker omdat wij het grootste deel van de route ook gaan doen. Dus als jullie nog tips voor ons hebben.....
    Veel plezier in Vancouver!!
    Karin